BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الأربعاء، 4 مارس 2009

مشاكل ما بعد الحب وشهر العسل





انا عروسة شابة متجوزة من شاب بعد قصة حب شنيعه قطعنا بعض حب وبعدين واجهنا العيلتين بحبنا وققفنا ودام العقبات من الاخر كافحنا

بعد مرور شهر وبعد منتهي الحب والرومانسية كان الحال اني واقفة في مطبخ بعيط من تخريط البصل مفيش خروج مفيش فسح ولا في عيال تسليني منا ملحقتش بس سوسن بنت خالتي حامل ومتجوزة بعدي حماتي اللي مفيش منها اتنين طيبة وكويسة بس كل يوم جوزي بيروحلها ويتغدي طب انا بطبخ لمين بستني مين لما فضفت لاختي قالتلي دة ابن امه انا مصدقتش وقعدت اقول كلا وبتا هو طيب بحبه وبيحبني اية المشكلة المشكلة اني بقيت متجوزة الشقه وعفشها وحيطانها بقيت بخاف وبنور الشقة كلها لغاية ميرجع بليل هو مش بيخلص شغلة بليل بس بيقعد مع صحابة علي القهوة ولو قعد في البيت بيتفرج علي المتش عارفة ان ناس حتقول لو لقي اللي يشغلة فيا مكنش عمل كدة لا انا عملت كل حاجه بس احساس ملل بينا مش عارفه ملل اية اللي بعد شهر انا مكنتش بحلم ان يكون جوازنا كدة انا شخصية اجتماعية وهو شخص هادي مش بيحب الزيارات وخلافة الا في اضيق الحدود وكنت فكرة اني حغيرة





والحل يادكتور شعري يادكتور شعري

"هي دة المشكلة بنحب اللي ودامنا وبنشوف عيوبة ونقول حنغيرها ونتغاضي عنها في الخطوبة واول شهور الجواز ونرجع نقول مش عارفين نغير لو نقدر نغير نفسنا اللي ودامنا حيتغير ويانحب اللي ودامنا بعيوبة وبحلوة ومرة يا منحبش حد وفاكرين انة حيتغير"

3 التعليقات:

thunder يقول...

اووووووووووووووووووووووووووول حد يعلق فى المدونة الجديدة مبرررررروك ياااااااحروف عليكى وعلينااااااااااااااااااااااااااا

adel يقول...

3 مدونات و لسه و لسه

ههههههه

و قطعي البصل كويس و خلص الاكل الراجل بيرجع تعبان

و بعدين مايتفرج علي الماتش ولا يلعب بلاي ستيشن انا مضايقة ليه امال هيتفرج عليكي ولا عاوزة يتفرج علي نور و شنوات الضياع و الكلام الفارغ ده ؟؟!!!!

thunder يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.