BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

الجمعة، 13 مارس 2009

ذكرررررررريات



المشهد الحالي قاعدة ببكي ببكي وكاتمة صوتي من انه يطلع جوزي حيسافر ولسة راجع من برا بيحضر الورق وفي الاجراءات ربنا يوفقة يارب بس انا مبقاليش شهور عروسة مش قعدت في بيتي ولا قعدت معاه ولا كدة انتوا فهمني بس هو لما يسافر حروح عند بيت اهلي وكمان مش حيقدر ينزل اجازة قبل سنة الوضع بنسبالي صعب واهله اتصرف معاهم ازاي وحرجع تاني بيتنا واسيب بيتي انا لسة ملحقتش احفظ اركانة وتفاصيلة
قعدت افتكر زكريات الخطوبة والايام اللي فاتت ومشغلة اغنية وافتكرت
حياتي وهو مش فيها سنين عدت رضيت بيها وفاكر لو قابلت عنيه حياتي التانيه حعديها واديك يالي
افتكرت نسيت قابلتة الليلة واتهزيت طب ازاي في حاجات بتموت وتيجي الصدفة تحييها وافتكرت لما جت عيني في عينة سنيني معاة وافتكرت وعد كان بيني وبينة زمان خدناة وافتكرت مسكتة في ايدي وايدي خلاص سيباة
قصاد عيونة محتارة يقرب ولا يداري جة اليوم اللي اشوفه انا فيه ومنتكلمش ياخسارة تصعب عليا واعمل ايه مفيش في اديا شيء تاني
خلاص انا اسمي شفت عنية عشان دية بجد وحشاني وافتكرت عيني لما جت في عينة سنيني معاه وافتكرت وعد كان بيني وبينة زمان خدناة وافتكرت مسكتة في ايدي وخلاص سيباة
وبكيت بكي وحسيت اني في المطار وبودعة هو كان طالع من الاوضة بينادي عليا لقتني بجري واترمي في حضنة وكان شريط سينما افتكرت الزكريات افتكرت لما وعدني انة حيعمل كل حاجه عشان نكون مع بعض ومش يسبني افتكرت اول مرة شفته فيها وعملت تقيلة وهو جة كلمني افتكرت لما عيني جت في عينة واتكسفت وبصيت في الارض قعد يهدي فيا وقالي طب تعالي نخرج نتفسح
ودخلت البس وزعلانة من نفسي اوي اوي لاني بعمل علية ضغط نفسي ويسخر مني القدر جرانا مشغلين اغنية صوتها عالي سافر واتغرب وتعالي انا روحي معاك انا حفضل عايشة لهوانا وانا بستناك لية كتر الملامة سافر بسلامة ترجعلي وقلبك مشتاق ووحشني ياما حبك ياهوايا عايش هنا جوايا وحيكبر ويزيد لما انت ترجع بسلامة
رجعت من تاني ابكي وبحرقة واكتم صوتي بس بدات امسك نفسي ومسحت دموعي
وخرجت قلتلة انا بقيت كويسة قالي ملبستيش لية قلتلة لا خلاص خلينا في بيتنا قالي طب لية نخرج نتفسح قتلة لا انت تعبان لسة جي من برا قالي ملكيش دعوة انا عايز اخرج قلتلة لا بص انا حدخل احضرللك اكلة اية وناكل سوا وبعدين نبئا نشوف نخرج ولالا قالي طيب بس بردوا حنخرج
دخلت مطبخ تلفون رن هو رد الووووووو طبعا مين عرفنهاااااااااااااا هادمة الملذات ومفرقة الجماعات بنت خالتو بصراحه ربنا بقيت حاسة انها عايشة معانا ولا بتطلعي امتي ولية مش عارفه وبصراحه مش نقصاها ولا وقتها خالص معايا طلعت شورتلة
انة يقولها مشغولة او اي حاجه وهو كمان حسيت انة مش فضيلها وعياطي اثر فيه وخلاه مضايق
نسيت اقولكم اننا اتخنقنا ودة سبب غيابي وعدم ردي علي الكومنتات اعذروني لانة شافني وانا قاعدة ولما سالني فقلتلة وقرا اللي كتبتة واضايق واتخانقنا وبصراحه هو متفاهم جدا وبعد كدة اتفاهمنا ان طالما اني برتاح بكتابة وكمان عجبة اسلوبي جدا واقعد
واقعد يشجعني ومن كتر تشجيع حيدخل يعلق معاكم فخلوا بالكم من الحكومةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة الله يخليكم
مهم اكلنا وقعدت اضحك واهزر عشان انسية بس علي مين بردوا خرجنا وكان يوم
حلو بصراحه بس بردوا احساسي بان الايام بتقل وحيسافر برجع اضايق ادعولي

17 التعليقات:

thunder يقول...

اوووووول تعليق محجوز ليا

adel يقول...

ممممم

كل واحد و ليه طريقه و بعدين مسيرة هيرجع

و اهو كله عشان خاطرك و عشان النونه ان شاء الله

ولا ماجلين

هههههههههههههههههه

و ايه حماقي و نانسي و النكد ده

انزلي ب ايها الراقدون تحت التراب بالمرة

ههههههههههههههههههه

لابجد ربنا يسعدك و يرجعلك من قبل مايسافر

اخر سطر ده عشان لو دخل شاف الكومنتات

ههههههههههههه

thunder يقول...

اولا انا مع حضريتك اوى ان الموقف صعب اوى وخصوصا انه فى اول حياتكم ومدة بسيطة جدا عدت على وجودك فى مملكتك وزى ما حضريتك عبارتى ملحقتيش تحفظى اركان المملكة او جدرانها لكن على صعوبة الموقف ودخول عامل هادم اللذات واللى بتتفنى فعلا فى اختيار الاوقات كانها محاولة انها تهدم اللمكة الا انى لاحظة انه بيحاول يحافظ على مشاعرك بقدر امكانتية ودا من نقطتين 1- رده على التليفون 2- ومحاولة الخروج معاكى برة البيت و3- والاهم ان السفر دا علشانك علشان يحققلك كل اللى انتى حلمتى بية معه معلش هو جة فى بداية حياتكم لكن دا اختبار ليكم ولحكبم وياااااارب يصمد طووووووووول العمر ربنا يوافقك ويفقك على تفيكرك ومعالاجات لحياتك ومحاولاتك انك مشتعروشة ان عامل ضغط عليا
سيدتى دمتِ بكل ود وخير ياااااارب

romansy يقول...

العروسه اللى حبيبها هيسافر ويسيبها
انا عارف ان البعد صعب قوى
بس انتى حبك فى قلبه
ومش هيفارقك ابدا وغير كده دلوقتى ممكن تسمعى صوته وكمان تكلميه على الشات وتعرفى كل اخباره وكانه معاكى
وهو فعلا معاكى
اتمنى انه يرجع بالسلامه

Lady E يقول...

ربنا يعينك على الاحساس ده يا حبيبتي

حاولي متنكديش عليه وعلى نفسك وتستمتعو بالايام اللي فاضله قبل السفر

ربنا يوفقكم

غير معرف يقول...

ربنا يجيبة بالسلامة
ايام وهتعدي
معلهش
بئول اية مش ممكن تسافري معاة أو تبقي تحصلية؟
عموما ممكن تفضلي معاة اما يرجع من الشغل عن طريق النت
ويا ستنا ربنا يرزقك بطفل صغير ويكون ملاك ولا مانع انك تربي كتاكيت وهوا يتعامل معها
تسالي يعني
ربنا ما يكتب عليكو الفراق
قولي ان شااللة

أم فريده يقول...

ادعيلة وبعدين يا بنتى فى نعمة اسيمها النت

هيكلمك علية والموبيل كمان

انا ماما بتقعد تقولى انتى زعلانه امال انا اعمل اية

باب كان برضة مسافر وسايبها بس ساعتها لا كان فى موبيل ولا نت كان جواب بيوصل كل 15 يوم

وبينزل كل سنتين يعنى احنا فى نعمة

اى وقت هيوحشك هتشوفية على النت وتسمعى صوتة على الموبيل

انا عارفه انها مش زى لما يكون معاكى بس معلش احنا مفيش قدامنا الا الصبر

انا قعد بالظبط شهرو7 ايام وبعد كدة سافر

كان صعب اوى اول اسبوع وقطعت الاكل والاصعب اول ما سبنى لانة من ساعة ما اتجوزنا ما سبنيش ولا لحظة لانه فى اجازة
يعنى ولا حتى كان فى شغل بيروحه وقليل
لما كان بيروح مشوار من غيرى

ربنا يصبرك ويقويك وان شاء الله يتحسن الحال وتكونوا مع بعض

سلام يا احلى عروسة

جارة القمر يقول...

بصي بقي ياعروسة احنا زي بعض لاني انا كمان جوزي كان سايبني وانا عروسة وسافر انا عارفة انها لحظات صعبة بس ان شاء الله تقدري تعديها وبعدين زي مازوجة عنيدة بتقول فيه النت وفيه موبايل واكيد هو مش هيسيبك هيكلمك ويكون معاكي بروحه
ربنا يرجعهولك بالسلامة وربنا معانا كلنا
تحياتي لكي

حاسوباتيه يقول...

ربنا يرجعهولك بالسلامه يارب ويصبرك على غيابه واحنا اهو معاكي نونسك شويه معلش السفر والغربه صعبه بس الظروف معلش

Zika يقول...

احم احم بعد ما فهمت
الحمد لله
اقدر اقول
ان البوست جميل بجد
وانتي فعلا اسلوبك حلو
الكلام فيه مشاعر اينعم كئيبه بس حلوه
فكرتيني باغنية انغام
بتاعة شنطة سفر عارفاها؟
ايوه هي دي :D

Zika يقول...

مااااااااااااااااشي ماااااااااشي
ههههههههههههههههههههه

Hanan Elshafey يقول...

ربنا معاكي
اهم حاجه ان انتم متفاهمين وبتحبوا بعض
ساعتها كل شئ بيهون
وان شاء الله هتعدي السنه
واللي بعدها تكوني معاه
ربنا يصبرك
كمان في موبايلات ونت وكده
يعني اهي حاجات تصبر برده
ربنا يديم لكم حبكم يااااارب

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

بجد الاسلوب تحفه اكثر من رائع عجبنى جدا تسلم ايدك ياقمرايه

سمكه واحده يقول...

ربنا يرجعهولك بالسلامه وتحصليه علي هناك علي طول ان شاء الله
معلش استحملي بقي عشان مستقبلكوا وحاولي تقضي الايام باقايه دي من غير نكد ولا زعل والصبر بقي
واهو في نت وتليفون وربنا يهون
بجد اسلوبك جميل وطرقتك بيسطه وعسوله
ربنا سعدك

الفقيرة إلى الله أم البنات يقول...

عروسه
زوجك لما يسافر
عندك وقت يا حبيبتى..تعملى حاجات مفيده
احفظى قرآن ادرسى أى شئ
ساعدى المحتاجين
اعملى حاجات مكنتيش هتعرفى تعمليها وهو موجود..وطروفك مضغوطه
اما انك تروحى تقعدى عند اهلك شئ اساسى ..او لو حد جه يقعد معاك
اوعى تبقى وحدك
احنا فى زمن أهله اصبحوا اشرار
ربنا يهديك للخير

غير معرف يقول...

ربنا يرجعه بالسلامة ويصبرك ياااارب

مش متخيلة انه جوزي يسافر حتى لو يوم
مقدرش خالص حكاية السفر دي مرفوضة مليون بالمية

انا ضد سفر الزوج بالشكل دالانه ظلم للزوجة وهيضيع سنين عمره بالشغل والهم والتعب

حاسة بيكي والله بس المهم انكم بتحبوا بعض ومتفاهمين

بالتوفيق يارب

إيمان يقول...

تنهيده عاليه وطوييييييييييله
كلماتك اثرت فيه جدا ... وحركت مشاعرى وللحظه فكرت انى مكانك .. بجد حالتى كانت هتبقى صعبه جدا
ربنا يخليكوا لبعض ويسعد ايامكم يارب
بكره تفتكرى الأيام دى وتيقى مجرد ذكريات